Video ini merupakan sedikit gambaran mengenai bagaimana Dunia perfileman/dunia seni digital mengeksploitasi seluruh minda anda. Menggunakan software 3D / custom software yang pada asalanya sebuah lukisan sebagai idea frame untuk meneruskan lakaran langkah seterusnya,

Selepas gambaran jelas dan jalan cerita yang disusun dan diolah agar tampak menarik dan tersusun, barulah kepada langkah seterusnya yang menunjukkan video 2D bagaimana shot angle camera dan sebagainya diteliti sebelum dijana menerusi 3D software.

Selepas itu barulah generate watak,scenery,atau sebagainya dalam suasana frame tersebut kepada versi 3D sebenar yang lebih realistik diikuti rigging yang akan membuatkan kesemua pergerakan seolah2 hidup dan berjalan lancar seakan sama yang sebenar. 

Final untuk semua video tersebut akan dipindah kepada VFX Visual effect yang akan engidupkan suasana seperti malam, api, air ,cahaya, bunyi, kesan2 khas ini akan dimasukkan agar penonton dapat merasakan keadaan sebenar yang jelas seakan hampir sama dengan sebenar malah elemen cahaya, dan sebagainya ditonjolkan agar lebih teruja untuk penonton merasai dunia maya yang sebenar.

Have fun all  movies with CGI effect :D
#Proud dengan krustudios untuk filem CGI tempatan.

www.redcursor.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

 
Toggle Footer